skip to Main Content

National netværk af skoletjenester lancerer to nationale kortlægninger:

“Mål for elevers læring ved skolers brug af undervisningstilbud på kulturinstitutioner og eksterne læringsmiljøer” og “Samarbejder og partnerskaber mellem skoler, kommuner, kulturinstitutioner og eksterne læringsmiljøer”.

Mål for elevers læring
Vi har her sat fokus på, hhv. hvordan kulturinstitutioner og eksterne læringsmiljøer arbejder med mål for elevers læring.

  • Hvordan bruger kulturinstitutioner og eksterne læringsmiljøer Fælles Mål, når de opstiller mål for elevers læring?
  • Hvordan evalueres undervisningstilbud hos kulturinstitutioner og eksterne læringsmiljøer?
  • Hvordan understøtter de pædagogiske læringscentre (PLC) lærernes faglige arbejde i forbindelse med brug af undervisningstilbud på kulturinstitutioner/eksterne læringsmiljøer?

Samarbejder og partnerskaber
Vi sætter her fokus på, hvordan arbejdet med partnerskaber og samarbejder står til i den åbne skole.

  • Hvordan indgår skoler og  kulturinstitutioner/eksterne læringsmiljøer aftaler om samarbejder?
  • Hvilke udfordringer er der på forbundet med samarbejderne?
  • Hvilken rolle spiller PLC, og hvilken rolle spiller kommunen i samarbejderne?

Generelt om National netværk af skoletjenesters kortlægninger

  • Kortlægningerne bygger svar fra 441 skoleledere, 60 skolechefer, 443 PLC-centre og 185 kulturinstitutioner/eksterne læringsmiljøer. Desuden dybe interviews med 20 lærere.
  • Kortlægningen findes både i pixi-versioner og fulde versioner.
  • Find dem sammen med de øvrige kortlægninger fra National netværk af skoletjenester på vores hjemmeside:  se kortlægninger her

Læs Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestillings pressemeddelelse her
Læs Slot- og Kulturstyrelsens pressemeddelelse her

Kontakt på kontakt@skoletjenestenetvaerk.dk

Rapporten er produceret af de ansatte i National netværk af skoletjenester.

Back To Top
X