skip to Main Content

Museumsundervisning har med den ny folkeskolereform fået et styrket interesse og relevans ind i uddannelsessystemet. Trine Hyllested, phD, lektor ved Nationalt Center for Historie og Kulturarvsformidling, UCL har i denne bibliografi samlet en liste af artikler fra primært de nordiske lande omhandlende museumsundervisning fra nyere tid år 2000-2015. Bibliografien er udover museumsansatte derfor målrettet lærere i alle skoleformer, pædagoger, lærer-, pædagog- og universitetsstuderende.

Bibliografien fokuserer især på formidling og undervisning, der bruges til at kvalificere arbejdet med de lovbestemte krav til uddannelse og pædagogisk arbejde som fx Læreplaner for daginstitutioner, Forenklede Fælles Mål for grundskolen, bekendtgørelser for ungdomsuddannelser m.m.

Bibliografien kan derfor bruges til at søge overblik, inspiration eller viden til udvikling af området.

Følg linket, og læs selv mere om Trine Hyllesteds overvejelser om bibliografien i den indledende artikel: http://historielab.dk/wp-content/uploads/2015/05/bibliografifinal.pdf

 

Back To Top
X